tisdag 4 januari 2011

Skenet kan bedra

Herregud, nu är det snart onsdag igen, och då vänder veckan och helgen är snart här. Då blir det fest för älsklingen, kommer bli tok roligt!

Idag har jag haft fullt upp från morgon till kväll. Vaknade kl 07.00, klockan 08.00 var jag på gymmet och kl 09.30 var jag hemma igen.



Käkade mellis med Loke och sedan åkte vi till mammas salong för att klippa av Lokes guld lockar, som hade blivit lite för långa. Det gick så himla bra, jag hade förväntat mig ett litet världskrig. Men där hade jag fel, han satt som en liten guld pojke och skrattade och tittade in i spegeln i stort sett hela tiden. Han blev så himla stilig, ser ut som en liten professor ;)




När vi var klara åkte vi hem och lagade lunch, lax men en super god röra på, bestående av cashewnötter, vitlök, lime och sweetchili. Tårta till efterätt. (Med tanke på mitt matintag borde jag träna 22 gånger i veckan istället för två) Men det skiter jag i, jag är nöjd med två gånger i veckan i dagsläget. Efter lunchen åkte till jag till jobbet, och där har jag varit resten av kvällen.

Det kanske låter som en himla fridfull dag, men skenet kan bedra. Jag har humörsvängningar som inte är att leka med. Jag blir rasande för ingenting, helt plötsligt känner jag mig som en mördarmaskin och vill bara skrika rätt ut. Sen börjar jag grina, mitt i allt kommer jag på mig själv, hur jävla fånig jag är, så då blir jag arg för det också. Sen skrattar jag, sen blir jag likgiltig. Så håller det på, om och om igen. Jag har inte en aning om vad det beror på, kanske mensen eller så håller jag på att bli knäpp. Tobbe får ta dom flesta utbrotten, stackars han, men stackars mig också. Han kan ju gå ifrån mig, jag kan inte lämna mig själv. Jag måste stå ut med mig själv! Jag hoppas att jag är snäll och glad imorgon.

Med det avslutet säger jag tack och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar