lördag 15 januari 2011

Toalettkön

Det är inte bara på krogen man får stå i toalettkö, det gör vi här hemma också. Två som använder toaletten men ändå blir det kö, alltid vill vi in samtidigt. När jag bor i villa ska jag ha två badrum. Ett stort, luftigt med bubbelpool till mig och ett lite mindre med bara toalett till Tobbe, eller ja, kan han ju ha ett handfat också...

Ibland är det som ett litet krig i vårt badrum, en sitter och gör sina behov, en borstar tänderna eller försöka sminka sig. Eftersom två av familjemedlemmarna är där inne måste ju även den tredje komma in och liva upp stämningen lite. Riva i toapapperet, plocka ut lådor eller bara köra runt med en traktor eller brandbil. Man kan ju bli tokig om bägaren börjar bli full.

Så nu sätter jag mig vid datorn och väntar fint på min tur. Håret ska torkas och ansiktet ska sättas på innan vi ska åka till mamma och pappa, vi ska också stanna på bageri och köpa med färskt bröd. Gud så gott det ska bli!

Idag vaknade Loke tidigt, 05.30 om jag minns rätt. Han kunde inte somna om så Tobbe gick upp med honom, jag låg och lyssnade på trots efter trots och bestämde mig för att gömma min i sängen några timmar till. Men nu är jag också uppe och ska fånga dager, nu är badrummet ledigt!

Tjo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar