torsdag 12 januari 2012

Problem

Sitter på jobbet. Slutar om 30 min, då ska jag hämta Loke hos sin mamma. Sen gör vi helg. Jag Tobbe och Loke, förbaskat skönt! Det har hänt en sak som är mindre skönt idag. Skit drygt rättare sagt! Loke har inte utnyttjat OB tiden på nattdagiset tillräckligt mycket för att få behålla platsen. En regel som jag absolut förstår och jag anade att detta skulle hända redan innan inskrivningen. Det dryga är inte att han just bli av med platsen, för Loke vill hellre tillbaka till pingeltorp och jag och Tobbe har inget behov av nattdagiset. Vi vill inte att han sover där och behöver inga sena kvällar eller tidiga morgnar. Men hans mamma behöver det och vill absolut ha platsen kvar. Så där är vi, helt olika åsikter och önskningar. Byta dagis eller ha honom på OB tid och nätter fast han inte måste? Vad är då bäst för Loke? Det är ju det som är det viktigaste. Där har vi också skilda meningar. Vi tycker en sak och Lokes mamma en annan. Ja vad gör man? Snälla hjälp mig innan jag blir galen på detta. Vi har just lyckas lösa problemet med att byta till Nattis. Nu kommer nästa. Hoppas vi kan lösa det som vuxna med fokus på Loke. Annars får det bli professionell hjälp, opartiskt, det behöver vi ändå kan jag säga! Usch det är jobbigt att vara extra mamma ibland. Undra hur det är att vara det där barnet som är lite här och lite där, hit och dit. Mamma gör si och pappa säger så. Jag är tacksam att mina föräldrar är sammanboende!



2 kommentarer:

  1. Han borde ju gå på åbyggeby nu! Om han ändå lär byta kan han väl gå i närheten där ni bor nu? Och bor inte mamman i sätra eller något? jag tycker det är eran tur att välja dagis :) kram från Sofia

    SvaraRadera
  2. Ja så kan jag tycka också. Att vi hade sökt till åbyggeby eller stigslund (det är ju typ mitt emellan åbyggeby och sätra) så kan Loke vara hos oss när Emma jobbar natt och hos henne när hon är ledig eller jobbar "vanliga" tider. Men det ville inte hon. Och vi har sett att Loke inte mår bra av för korta intervallen, två dagar mamma, tre dagar pappa osv, det blir rörigt och hattigt för alla. Så nu har vi bestämmt att han ska vara varannan vecka och sova på dagis ibland när han är hos sin mamma. Känns inte helt okej att han ska sova på dagis, vi ska prova en tid och utvärdera sen. Det kanske funkar kanon, gör det inte det får vi ändra sen. Det känns i alla fall skönt att något är bestämmt och nu hoppas jag att vi slipper sånna här "strider" på ett tag.

    SvaraRadera