måndag 27 januari 2014

Medarbetarsamtal

Idag har jag varit på medarbetarsamtal med chefen, vi tog oss även lite tid att prata om omplacering och graviditetspenning. Får se hur det blir med det. Får se hur det blir med sjukskrivningen och blödningarna till att börja med. Men ansökan för graviditetspenningen ska in så fort som möjligt. Har ni som läser och varit gravida sökt om det och hur gick det för er? Jag har hört att dom är hårda med bedömningarna och att det är svårt att få gå hem tidigare.

Efter dagens middagen gick Tobbe och Loke ut och skruvade skoter och jag filade på ansökan till försäkringskassan. Men jag började må förfärligt illa och blöda mer. Varför mår jag så illa igen? Jag har inte mått illa och gravid-kräkts sedan vecka 14 ungefär. Jag äter små portioner och inte allt för flottigt eller starkt. Så nu ligger jag i sängen och varvar nej.

Nu kom virvelvindarna in. Håll i hatten! Ibland önskar jag att vi hade två våningar så man lättare kunde gå undan och få det lugnt och tyst.

1 kommentar:

  1. En kompis mådde prima fram till sjätte månaden, då började hon kräkas varje dag så det finns nog alla möjliga varianter... Kram

    SvaraRadera