måndag 20 januari 2014

När är det okej att gå loss och shoppa i en graviditet

Sitter och klickar runt på lekmer.se och tänkte beställa saker till barnrummet och annat roligt till knodden. Vi har en rabattkupong med 15% på hela köpet, så det är bäst att köpa så mycket som möjligt, visst? ;) Vi är ute i god tid med att köpa saker, jag är i vecka 20 och har redan beställt barnvagn med tillbehör, babyskydd är fixat och kläder finns så det räcker och blir över, men då med mycket ärvt efter Wilma. Täcke och kuddar till säng och vagn är klart och massa andra småsaker också. En del väntar länge med att köpa saker, för säkerhetens skull. Det kan jag förstå, för man vet ju aldrig vad som händer, men det är ingen garanti för att man väntar till vecka 30 eller senare heller. Jag har längtat efter den här tiden i mitt liv i så många år och jag älskar att shoppa. Det är verkligen svårt att hejda sig, men jag finner egentligen ingen anledning till det heller. Det ända tråkiga kan kanske vara att det inte finns något mer att köpa i slutet av graviditeten och att väntan upplevs längre. Men det problemet kan jag nog hantera om det kommer. ;)

Barnrummet kommer antagligen vara till stor del inrett med färg & form och pumkin. Mina favoritmärken på barnkläder m.m. är geggemoja, villervalla, färg & form och elodie details. Men även Kappahls newbie och Lindex har mycket fint.


Den här sängen skulle mamma och pappa sponsra oss med, men fick veta att Tobbes syster ska sälja en liknande fast i märket Troll. Så då köper vi den av henne istället. Jättebra!



Emmaljunga super viking, allt i svart kommer gossen glida runt i.

Vad tycker ni och hur har ni gjort, när tycker ni att det är lagom att gå loss och shoppa i en graviditet?

3 kommentarer:

  1. Shoppa huuur mycket du vill!!!
    När/om de blir dags för oss kommer jag oxå köpa mkt pumpkin till rummet, ugglorna. Love it!! Sååå fint!!! ♥♥♥ shoppa loss nu, de är du värd! Ulla

    SvaraRadera
  2. Jag väntade ju så länge att det fattades saker i stället ;) men de köpte jag snabbt i japp mig på :) finns inget som är så kul som att handla till bäbisar :) kram Anna N

    SvaraRadera
  3. Det finns så mycket "regler" när man är gravid och fått barn! Många har åsikter om de mesta...
    Jag tycker man ska göra de som känns bäst för en själv och de man mår bra av! Man shoppar när man vill, hur mycket eller lite man vill. :) finns inga rätt eller fel. Det är inte många gånger i livet man får uppleva en graviditet, så de är bara leva och göra de man vill :)
    Puss o kram // Lisa

    SvaraRadera