tisdag 21 januari 2014

Namn

När jag var liten kunde jag knappt namnge mina gosedjur. Ännu svårare med mina husdjur. Så jag har föreställt mig att mitt barn skulle vara namnlöst till h'n kunde namnge sig själv. Ännu svårare tänkte jag att det skulle det bli när jag gifte mig med en envis get. Jag själv kan också vara väldigt envis, om det gäller något jag verkligen vill eller verkligen inte vill. När vi bestämde oss för att skaffa barn började vi prata om namn. När jag blev gravid första gången skrev vi en lista. Det har lagts till och tagits bort en del. Det har varit mest tjejnamn på listan. Lyckligtvis fastnade vi båda hårt för ett pojknamn. Som passar väldigt bra ihop med storebror Lokes namn. När vi sedan fick se på RUL att bäbis hade en snopp blev valet självklart. Vi är helt överens. Men självklart ska det ju inte gå helt diskussionsfritt. Stavningen. Valter eller Walter. Vad tycker ni? :)



Maria

3 kommentarer: