tisdag 22 februari 2011

Jag hjälpte Lisa att måla lite idag. Det var skönt att stå och måla och småprata, Lisa är en mycket klok tjej! En av dom klokaste jag känner. Hennes lägenhet var jätte mysig. Gammalt och charmigt. Den behöver ett liten extra piff bara, men det fixar hon. Bottenvåning med uteplats, gud så härligt! Det skulle verkligen jag vilja ha. Jag får hänga mycket hos henne i sommar istället :)


Sen på kvällen åt jag & Tobbe kycklinglasagne som han gjorde. Verkligen att rekommendera. Vi är less på köttfärs, så vi äter i stort sett bara kyckling.


Vi har haft allvarliga diskussioner här hemma på kvällen, hit och dit och fram och tillbaka. Inte blir vi så speciellt mycket klokare heller. Det slutade med att Tobbe drog till gymmet och jag sitter här och bloggar och lyssnar på musik. Det är avkoppling för oss båda. Så då kan vi avsluta kvällen på ett trevligt sätt.

Jag ska också berätta att jag är så himla duktig på att kompensera. Varje gång jag tränat äter jag extra mycket godsaker efteråt. Men det gör inget, jag är nöjd med att jag har fått mina muskler och mitt hjärta att pumpa. Då kan munnen få sig något gott sen också!

Jag har har ljus från Yankee Candle, dom luktar fantastiskt. I helgen köpte vi vaxkakor att lägga på en oljelampa istället. Dom luktar så mycket mer än ljusen och sprider sig i hela lägenheten och luktar fast man inte ens eldar dom. Såna måste ni bara ha! Mina favorit dofter är clean cotton, kiwi berries, soft blanket och mandarin carnberry. Vaxkakorna är också mycket mycket billigare än ljusen!

3 kommentarer:

  1. Fina Maria! Du är så klok du med! Tycker om dej så mkt, glad att jag har en vän som dej! <3 O än en gång tack för idag! I sommar blir de häng hos mej ;)
    Puss Lisa

    SvaraRadera
  2. Vart köper man dom där ljusen? :)

    SvaraRadera
  3. Jag köper dem på en inredningsbutik i valbo, tror det är smaksak. Men jag har för mig att dom finns på plantagen också. :)

    SvaraRadera