lördag 12 februari 2011

Kissie

Jag får stå mitt kast och erkänna. Jag har läst kissies blogg. Jag skäms över att jag bidrar till att hon kan ha en känd blogg. Inte för att det skulle bli någon förändring för henne för att jag slutade läsa. Men jag vill inte dra ett ända jävla strå till den stacken.

Jag mår dåligt när jag ser att en människa förstör sig på det där viset. Speciellt eftersom hon av någon konstig anledning är någon typ av förebild för unga tjejer. Unga, osäkra tjejer som inte funnit sin identitet. Jag hoppas att tjejerna förstår att det inte är normalt att leva och se ut som hon gör.

Jag har inte läst bloggen slaviskt, jag går in nån gång i veckan och läser lite snabbt. Men det räcker att se en bild på människan så förstår man att det inte står rätt till. Hur mår hon egentligen? Vad ser hon för värde i sig själv? Eller är hon inte på riktigt? Jag vet att det är en massa smink, löshår och operationer. Men är hon verkligen så där i sin personlighet? Är det hennes riktiga åsikter? Sorgligt. Vad är det hon saknar? Hur lågt kan man gå för pengar och kändisskap? Hennes föräldrar, varför låser dom inte in henne? Hon som tjänar så mycket pengar, hur man hon tillåta sig själv att se så trasig och sliten ut? Är det så man ska se ut nu? Ska man inte vara fräsch och fin? Ska man se så lortig ut som möjligt?

Vad är det som häller på att hända? Vågar man sätta några barn till den här världen? Hur blir det när den här generationen förökar sig?  Jag hoppas innerligt att det vänder snart. Att folk inser vad som är viktigt här i livet!


3 kommentarer:

  1. Jag är så av samma åsikt. Kissies blogg borde stängas.

    SvaraRadera
  2. emelieulrikaa.blogg.se10 mars 2011 kl. 22:45

    hur kan du sitta &skriva att du tycker synd om henne för att hon förstört sig själv ?
    hon har väl valt detta eller hur?
    ja tycker det är fel av folket som sitter & kränker henne.
    hon har sin stil precis som du har din .
    tänk om att tycker desamma om dig.
    håll det för dig själ vist.
    visst alla vet att typ få gillar na, men sowhat. då är de din sak :)

    SvaraRadera
  3. Jag skriver att jag mår dåligt när jag ser en människa förstöra sig själv som hon gör. Jag får samma känsla som när jag ser någon gå ner sig pga droger. Ja, hon har valt detta, men vet hon verkligen vad hon väljer? Kissie har gjort sig själv känd, då får hon ta att folk pratar om henne. Både snälla och elaka saker. Det följder med i det kändisskap som hon själv skapar. Det är reaktioner hon vill ha, både från sådana som mig och dig.

    SvaraRadera