lördag 12 februari 2011

Vänner efter döden

Varför får man så många mer "vänner" när man inte finns mera? Det irriterar mig så fruktansvärt. Jag tycker att det är respektlöst! Om du inte är min vän idag behöver du fan inte vara det den dagen jag inte finns mera heller. Varför ska man vara så jävla nära vän som alla som dör? Är det för att man själv ska få uppmärksamhet?

När det handlar om unga människor som gått bort pga missbruk. Om du var en vän? Varför hjälpte du inte personen medan han/hon fanns kvar? Varför drogade du med personen istället för att hjälpa? Jag menar inte att det bara är att hjälpa och allt ska blir bra. Men att vara en riktig vän är inte att missbruka tillsammans. En riktig vän är någon som finns där och ställer krav, krav för att du ska må bra. Ni missbrukare som mister en vän i missbruk och sedan fortsätter missbruka. Vad är det för fel? Jag vet att det inte bara är att sluta! Jag förstår att det är svårt. Men är det inte jävligt respektlöst? Jag ser det som att man accepterar vännens bortgång. Man kan sluta, bara man ger sig fan på det!

Så fort någon skriver R.I.P i sin status på Facebook, är alla där och frågar. Vem? Nån jag känner?
SLUTA VAR SÅ JÄVLA NYFIKNA FÖR FAN! OM DU VAR VIKTIG FÖR PERSONEN SKULLE DU REDAN VETA.

Och om en äkta vän till dig går bort, vad gör man då? Inte fan sitter man väl på Facebook och rapporterar ut det över hela världen! Då tänker man väl på annat än att surfa runt på internet!

Nä usch, människor kan vara riktigt falska och vidriga! Tänk på hur fan ni beter er!

1 kommentar:

  1. Tycker lika som dig Maria, så otroligt jävla löjligt att vem kände mest ungefär? och så undrar man ju vad det är dom vill ha ut av det? att det ska vara synd om dom? för att dom kände nån som ...? Spare me skriv inget om mig på fejjen när jag dör tack, man kan sörja utan fejjan...//Sofia

    SvaraRadera