fredag 9 maj 2014

Smycke

Idag fick jag mitt livs finaste smycke. En silver elefant med Valters namn och på baksidan står det "Min älskade lilla pojke". Jag kommer bära det med kärlek och stolthet runt min hals. Min älskade lilla pojke!


Idag har det varit en tung dag. Jag får pauser emellanåt så jag kan skratta, andas och få saker gjorda. Ibland tänker jag nästan "Nu mår jag bättre!" "Nu är det över!" Men väldigt snart slår smärtan tillbaka. Jag börjar inse att det aldrig kommer att gå över, men att det kommer bli lättare. Det får ta den tid som behövs. Trots smärtan ser jag ljust på framtiden. Jag har valt att leva, leva för Valter. Jag har mitt mål i sikte. Jag vet inte när det inträffar. Mitt mål är att Valter och Loke ska få ett lillasyskon och att vi ska leva som en trygg familj full av kärlek, humor och livsglädje med Valter med oss i tankarna vad vi än gör. Att vi ska leva livet för Valters skull och låta honom uppleva livet genom våra ögon.

Ni säger att jag är stark, jag tror inte att jag är starkare än någon av er andra. Jag har bara inget annat val!



5 kommentarer:

  1. Min lillesyster föddes i v23 + 4 , hon somnade in samma dag . När min mamma blev gravid igen så hade hon bestämt sig för att göra abort och satt på kliniken i Sandviken men hon ångrade sig i sista sekund . När jag har frågat henne varför hon tänkte göra abort . Så får jag till svar ; att hon inte ville gå igenom en förlust till .
    Men idag finns min 15 åringa lillebror & ofta tänker jag på min 18 åriga änglasyster . Ena dagen är inte den andra lik. Jag önskar er all lycka till i framtiden ♡

    SvaraRadera
  2. Vad fint det va. Tänkt mycket på dig sista dagarna. Har ju fått lite distans till det som hänt mig nu men så fort en jobbig sång kommer på sitter jag där i min lastbil och lipar. Då tänker jag på dig som är där några steg bakom mig och jag hoppas du har styrkan med dig. Du verkar ha många som stöttar och finns där för dig. Man kommer kanske aldrig bli riktigt ok igen, men man kommer börja sätta ena foten före den andra igen. Vart köpte du smycket, hade velat göra ett till min lilla prins me!? Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det här blir en livlång sorg det. Usch! Att behöva börja bära den i så tidig ålder som oss känns tungt. Jag beställde det på http://www.amandaegilson.com. Jättefina smycken! KRAM!

      Radera
  3. Fantastiskt fint smycke!! Kramar

    SvaraRadera