torsdag 13 januari 2011

Sova lagom

Att det ska vara så svårt att sova lagom. När man börjar jobba tidigt somnar man nästan alltid för sent och det blir endast ca sex timmars sömn. Man blir irriterad och får ännu svårare att somna. Så när man väl har sovmorgon är man så trött och så sugen på att sova länge, så idag blev det nio timmars sömn och då vet man knappt om man lever när man vaknar. Man ser helt förstörd ut, halsen gör ont och man känner sig sjuk. Jag har fortfarande ont i halsen och träningsvärken är inte att leka med idag. Men det är ingen fara, för jag vet att jag inte är sjuk. Jag har bara sovit för mycket. Jag blir så irriterad på människor som går runt och klarar på att dom är så trötta, fast dom sover så mycket. Tanken att dom sover för mycket har aldrig slagit dom!? Sju till åtta timmar per natt är lagom

Nu ska jag ta av mig Tobbes trasiga mjukisar och borsta igenom håret och skjutsa honom till jobbet.
Sen ska jag nog hem och läsa lite mer i boken, den är bra!
Klockan 13-16 är det tvättid, det kommer gå som en dans på rosor om man jämför med förra veckans tvätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar