tisdag 10 juni 2014

Igår kom jag på det... igen.

Igår när jag åkte bil såg jag ett hus med gasolgrill och barnvagn. Då slog det mig. "Valter dog för att vi inte hade en gasolgrill. Klart man måste ha en gasolgrill för att kunna ha en bäbis." Sen kommer jag på att, NÄ det var nog inte därför.

Sånna där uppenbarelser får jag flera gånger om dagen. Kanske hände det pga det eller för att vi gjorde så, eller för att jag tänkte si.

"För att jag hittade ett perfekt bord och ljuslykta till Valters rum i hans gröna färg på IKEA. Som kom att passa så bra som minnesbord. Hade vi inte haft det bordet och ljuslyktan hade det inte hänt."

"För att jag var för lugn under graviditeten och lugnade alla andra gravida som var så mycket oroligare."

"För att jag skriver så bra i bloggen, det kanske hände för att jag är så bra på att beskriva känslorna så andra får en tankeställare."

"För att Loke behöver oss för sig själv."

"För att jag måste inse något. Bli härdad och sättas på prov innan jag kam bli en bra mamma."

"För att många andra skulle bli offer för olyckan men vi är kämpar."

Helt ologiska anledningar. Sånna här saker händer inte pga sånna där saker. Men hjärnan är inte alltid med mig!

Idag har vi haft en fin dag tillsammans i Stockholm, bara jag och Tobbe. Det var välbehövligt. Ätit massa gott, lite lyx-shopping och tittat på folk. Gud vad folk det finns, av alla dess olika slag och vi har gått och gått så fötterna värker. Det är skönt att komma iväg och se annat ibland. Solen har gassat och vi har fått njuta av varandras sällskap. Jag blev med ett par nya please jeans och två nya t-shirts från american vintage, kan absolut bli en ny favorit. Solglasögon till Tobbe och några överraskningar till Loke. En pärm att organisera in mina recept i hittade jag också, jag älskar ordning och reda! Vi tittade på fina babysaker också, vad som skulle ha passat Valter, det gör så ont, men vi kan inte låta bli att drömma om hur det skulle ha varit. När vi kom hem åkte vi till Valers grav, fy så tragiskt det är! Trotts en härlig dag så är det ändå så fel. Vårt liv kommer alltid vara till viss del FEL!

Jag älskar dig Tobbe. Tack för en fin dag ❤️


Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar